9 فایده شگفت انگیز روغن کاج
نوشته شده توسط : سعید

9 فایده شگفت انگیز روغن کاج

درخت کاج یادآور روزهای برفی برای همه ماست. زمانی که دانه های برف روی برگ های سوزنی شکل این درخت می نشیند زیبایی روز برفی را دوچندان می کند. اما درخت کاج فقط برای زیبایی نیست. از تقطیر برگ های سوزنی و خوش عطر این درخت به روغنی می رسیم که آن را خرید روغن کاج نامیده ایم. امروز در مجموعه دکاموند شیمی با شما هستیم تا روغن این درخت خاطره انگیز و زیبا را با هم بررسی کنیم. قطعا این درخت کاربردهای فراوانی جز عکس گرفتن در کنارش دارد! تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فواید سلامتی روغن کاج ممکن است شامل توانایی احتمالی آن در کاهش التهاب و قرمزی ناشی از آن ، محافظت در برابر عفونت های سینوسی ، از بین بردن مخاط و بلغم ، درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، مبارزه با عفونت های قارچی و ویروسی ، تحریک ذهن و بدن ، و خانه و بدن خود را در برابر انواع میکروب ها محافظت کنید.

روغن کاج
روغن کاج از درختی که معمولاً به آن کاج معروف است بدست می آید که نام علمی Pinus sylvestris دارد. اعتقاد بر این است که این درخت قبل از گسترش در نقاط مختلف جهان در اتریش و روسیه منشاء گرفته است. اگر هنوز مطمئن نیستید که به چه درختی اشاره می کنیم ، احتمالاً آن را به عنوان درخت کریسمس در سراسر جهان مشاهده کرده اید! یکی از دلایلی که روغن کاج به عنصر مهمی در سلامت مکمل تبدیل شده است ، در دسترس بودن آن است. تهیه آن نسبتاً آسان است و درختان کاج به تعداد زیادی در سراسر جهان رشد می کنند.

فواید بیشمار روغن کاج برای سلامتی آن را به یکی از مهمترین روغن های مورد استفاده در آروماتراپی تبدیل کرده است. اسانس کاج به خوبی با بسیاری از روغن های دیگر از جمله چوب سرو ، رزماری ، لواندین ، ​​مریم گلی ، لبدانوم و ارس مخلوط می شود و بنابراین ، می تواند به طور گسترده ای در آروماتراپی استفاده شود. این ماده سمیت بسیار کمی دارد ، بنابراین یکی از ایمن ترین روغن های ضروری است ، اگرچه برخی از افراد حساس هستند و هنگام استنشاق بیش از حد این روغن قوی می توانند از تحریک تنفسی خفیف رنج ببرند. 

مزایای روغن کاج برای سلامتی
فواید سلامتی روغن کاج به دلیل خواص بالقوه ضد باکتریایی ، ضد درد ، ادرارآور ، انرژی زا ، ضد عفونی کننده و معطر آن است. در زیر فواید روغن ضروری کاج برای سلامتی توضیح داده شده است.

ممکن است در مراقبت از پوست کمک کند
یکی از مهمترین فواید روغن اسانس کاج ، نقش احتمالی آن در درمان مشکلات مختلف پوستی است. متخصصان پوست اغلب این روغن را برای درمان پسوریازیس ، خارش ، جوش ، اگزما ، بیماری های پوستی ، پوست ضعیف ، گال ، زخم و کک تجویز می کنند. این می تواند پوستی متعادل ، صاف ، تازه و درخشان به شما بدهد و همچنین می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان برای رادیکال های آزاد که تأثیر منفی بر پوست شما دارند ، عمل کند. رادیکال های آزاد به سلول های سالم پوست حمله کرده و باعث جهش می شوند و در نتیجه باعث پیری زودرس ، چین و چروک و افتادگی پوست می شوند. اسانس کاج می تواند با این اثرات منفی مبارزه کند. 

ممکن است برنامه های آرایشی خاصی داشته باشد
روغن کاج همچنین دارای عصاره مسحور کننده است و عطر و بوی شیرینی به لوازم آرایشی می بخشد. همچنین برای تهیه عطر و محصولات معطر استفاده می شود. علاوه بر این ، اسانس کاج برای از بین بردن شپش از مو شناخته شده است و به طور گسترده ای به عنوان ماساژ و روغن حمام استفاده می شود. به همین دلیل است که شما معمولاً روغن کاج را به عنوان بخشی از صابون ها و حتی محصولات پاک کننده می بینید. 

ممکن است متابولیسم را افزایش دهد
اسانس کاج همچنین ممکن است متابولیسم را افزایش داده و سطح فعالیت شما را افزایش دهد. همچنین به دلیل توانایی بالقوه در درمان مشکلات روده ، در تصفیه بدن مفید است. این ماده ادرارآور است و از طریق ادرار کردن آب اضافی را از بدن شما خارج می کند. با تحریک تعداد و دفعات ادرار ، اسید اوریک ، آب اضافی ، نمک و چربی بیشتری را از بدن خود حذف می کنید. همچنین ممکن است کلیه ها را سالم نگه دارد زیرا مجبور نیستند بیش از یک بار سموم را فیلتر کنند. اسانس کاج در موارد مسمومیت غذایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد زیرا می تواند بدن را تحریک کرده و سموم را با سرعت بیشتری از طریق ادرار دفع کند. 

ممکن است درد را تسکین دهد
روغن کاج یک مسکن محسوب می شود و بنابراین ، یک داروی خوب برای افرادی است که از درد مفاصل ، آرتریت و بیماری های روماتیسمی رنج می برند. علاوه بر اینکه یک مسکن بالقوه است ، به عنوان یک عامل ضد التهابی نیز شناخته می شود ، به این معنی که می تواند التهاب و قرمزی مناطق آسیب دیده را کاهش داده و همزمان درد را از بین ببرد. 

ممکن است استرس را از بین ببرد
مزایای روغن کاج برای سلامتی نیز ممکن است شامل برخی از مزایای احساسی باشد. این می تواند یک احساس انرژی ایجاد کند و برای از بین بردن استرس روانی از هر تعداد منبع مثر است. همچنین از آن برای رفع خستگی آدرنال و شادابی روح استفاده می شود ، زیرا یک آسانسور خلقی عالی است. ماساژ منظم با اسانس کاج می تواند به شما وضوح ذهنی بدهد و اضطراب و تنش عصبی را از بین می برد. در نهایت ، نشان داده شده است که برای افرادی که از ضعف تمرکز و از دست دادن حافظه رنج می برند بسیار مفید است. اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است ، اما به طور سنتی در بسیاری از فرهنگ ها برای این منظور مورد استفاده قرار گرفته است. 

روغن کاج برای کاهش التهاب کیسه صفرا و بروز سنگ کیسه صفرا عالی است. روغن کاج نیز به دلیل رایحه قوی و دلپذیر به بسیاری از محصولات خانگی اضافه می شود. اینها شامل اسپری اتاق ، مایعات فرار و خوشبو کننده اتاق هستند.

مصرف داخلی اسانس کاج می تواند خطرناک باشد زیرا احتمال آسیب کلیه وجود دارد. همچنین نباید برای افرادی که از اختلالات کلیوی رنج می برند تجویز شود. علاوه بر این ، اسانس کاج می تواند باعث تحریک پوست های بسیار حساس شود ، بنابراین باید فقط به صورت رقیق استفاده شود. به کودکان و افراد مسن نباید اسانس کاج داده شود زیرا ممکن است باعث فشار خون بالا و سوزش شود.

به طور معمول ، اسانس کاج با استفاده از تقطیر با بخار به دست می آید. برای استخراج روغن بیشتر از شاخه ها و سوزن های تازه استفاده می شود. مخروط کاج نیز توسط بسیاری از تولید کنندگان برای به دست آوردن روغن مورد استفاده قرار می گیرد و از آنجا که درختان کاج در طبیعت بسیار فراوان هستند ، روغن آن بسیار ارزان و در دسترس گسترده است.

 

لینک منبع: دکاموند شیمی





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: